Sekcijska garažna vrata prepoznajemo kao najprodavaniji tip vrata u Hrvatskoj. Razlog tome je velika raspostranjenost dijelova svih proizvođača, mogućnost jednostavne kućne izrade i cijene koja je prihvatljiva velikoj većini kupaca. Bez obzira na kvalitetu izrade gotovog proizvoda, funkcionalni nedostatak ovog tipa vrata je nemogućnost ugradnje s vanjske strane garaže.
Vanjska ugradnja preporuča se kada u nadvoju garaže postoji prepreka, unutrašnji zidovi garaže znatno se sužuju u dubinu, ili je prostor preuzak/prenizak za prolazak automobila. U tom slučaju biramo rolo vrata.
Nedostaci kod rolo vrata
Glavni i jedini minus rolo vrata je toplinska izolacija. Bez obzira na proizvođača i marku, većina rolo garažnih vrata imaju PU pjenom izolirane lemele u prosjeku deblijne 10-12mm, što ne osigurava dovoljnu toplinsku zaštitu. Razlog ovome je sasvim logičan – konstrukcija bubnja oko kojeg se namata ploha rolo vrata u slučaju debljih lamela bila bi izrazito široka i duboka, čineći je nepraktičnom za niske prostore garaža. Osim toga proizvođači bi trebali razmišljati o rješenju pomoću kojeg će se osovina bubnja pomicati naprijed-natrag, osiguravajući uvijek okomit ulaz lamela u bočne vodilice. Takvo nešto omogućiti će manje trenje između lamela, dugotrajno lijep izgled plohe vrata i smanjenu razinu buke.
Bez obzira na ove tehničke karakterstike, rolo vrata se i dalje vrlo rado biraju kod samostojećih garaža, ili onih s ograničenim prostorom.
Prednosti Hörmann rolo vrata
Kada razmišljamo o rolo vratima, jedna od velikih prepreka u razvojnom procesu upravo je faktor sigurnosti. Rolo konstrukcije vrlo su težak suparnik radi bubnja vrata kojim se uvijek može manipulirati za visinu jedne lamele, što je otprilike 7 cm. To znači da vrata koja nisu fizički zaključana zasunom ili osigurana getribom motora s prijenosom na osovinu uvijek možete podignuti za visinu jedne lamele. Hörmann rolo vrata u ovome su aspektu veliki korak ispred konkurencije.
Pametna konstrukcija za udobno i jednostavno korištenje
Ugradnjom motora unutar cijevi bubnja konstrukcijski ne možemo osigurati vertikalni pritisak na plohu u bočnim vodilicama, što za neophodno želimo li da vrata zabrtve s podom. Kod rolo vrata koja su opremljena cijevnim motorom i konstruirana poput roleta, iz tog razloga primjećujemo svakojaka rješenja poput mehaničkih zasuna, ili dodatnih načina osiguranja koja ometaju udobnost korištenja daljinskim upravljačima.
Hörmann rolo vrata opremljena su eksternim pogonom s lančanim prijenosom na osovinu koji gura lamele jednu u drugu, sve dok digitalni prekidač kretanja vrata ne kaže dosta. Na taj način vrata leže sigurno u bočnim vodilicama, čvrsto zabrtvljena s podom i osiguranim bubnjem vrata bez opasnosti od nasilnog podizanja.
Planiranje prostora za ugradnju
Budući se ovaj tip vrata uvijek bira za prostorno ograničene garaže, ili one s preprekama poput vrata ili ormara u prostoru, uska konstrukcija od velike je važnosti. Za smjestiti rolo vrata unutar garaže bočno će trebati samo 10 cm s svake strane. U tih deset centimetara stati će motor, upravljanje i vodilica. Vlačne opruge u vodilicama koje služe za podizanje i spuštanje vrata, genijalno su rješenje kojim čuvamo dugotrajnost motora. Još jedna zgodna prednost ovih vrata je praktična ugradnja. Mogu se postavljati iza otvora i u otvor, iza ili bez nadvoja jer je konstrukcija samonosiva. Detaljne informacije o potrebnom prostoru za ugradnju pronađite u prospektu Hörmann rolo vrata, ili potražite najbliže prodajno mjesto.