Tehnički vodič za odabir rolo garažnih vrata

Sekcijska garažna vrata prepoznajemo kao najprodavaniji tip vrata u Hrvatskoj. Razlog tome je velika raspostranjenost dijelova svih proizvođača, mogućnost jednostavne kućne izrade i cijene koja je prihvatljiva velikoj većini kupaca. Bez obzira na kvalitetu izrade gotovog proizvoda,  funkcionalni nedostatak ovog tipa vrata je nemogućnost ugradnje s vanjske strane garaže.

Vanjska ugradnja preporuča se kada u nadvoju garaže postoji prepreka, unutrašnji zidovi garaže znatno se sužuju u dubinu, ili je prostor preuzak/prenizak za prolazak automobila. U tom slučaju biramo rolo vrata.

Nedostaci kod rolo vrata

Glavni i jedini minus rolo vrata je toplinska izolacija. Bez obzira na proizvođača i marku, većina rolo garažnih vrata imaju PU pjenom izolirane lemele u prosjeku deblijne 10-12mm, što ne osigurava dovoljnu toplinsku zaštitu. Razlog ovome je sasvim logičan – konstrukcija bubnja oko kojeg se namata ploha rolo vrata u slučaju debljih lamela bila bi izrazito široka i duboka, čineći je nepraktičnom za niske prostore garaža. Osim toga proizvođači bi trebali razmišljati o rješenju pomoću kojeg će se osovina bubnja pomicati naprijed-natrag, osiguravajući uvijek okomit ulaz lamela u bočne vodilice. Takvo nešto omogućiti će manje trenje između lamela, dugotrajno lijep izgled plohe vrata i smanjenu razinu buke. 

Bez obzira na ove tehničke karakterstike, rolo vrata se i dalje vrlo rado biraju kod samostojećih garaža, ili onih s ograničenim prostorom.

Rolo vrata s koso rezanom plohom

Prednosti Hörmann rolo vrata

Kada razmišljamo o rolo vratima, jedna od velikih prepreka u razvojnom procesu upravo je faktor sigurnosti. Rolo konstrukcije vrlo su težak suparnik radi bubnja vrata kojim se uvijek može manipulirati za visinu jedne lamele, što je otprilike 7 cm. To znači da vrata koja nisu fizički zaključana zasunom ili osigurana getribom motora s prijenosom na osovinu uvijek možete podignuti za visinu jedne lamele. Hörmann rolo vrata u ovome su aspektu veliki korak ispred konkurencije.  

Pametna konstrukcija za udobno i jednostavno korištenje

Ugradnjom motora unutar cijevi bubnja konstrukcijski ne možemo osigurati vertikalni pritisak na plohu u bočnim vodilicama, što za neophodno želimo li da vrata zabrtve s podom. Kod rolo vrata koja su opremljena cijevnim motorom i konstruirana poput roleta, iz tog razloga primjećujemo svakojaka rješenja poput mehaničkih zasuna, ili dodatnih načina osiguranja koja ometaju udobnost korištenja daljinskim upravljačima.

Primjer neadekvatno osigurane deblokade

Hörmann rolo vrata opremljena su eksternim pogonom s lančanim prijenosom na osovinu koji gura lamele jednu u drugu, sve dok digitalni prekidač kretanja vrata ne kaže dosta.  Na taj način vrata leže sigurno u bočnim vodilicama, čvrsto zabrtvljena s podom i osiguranim bubnjem vrata bez opasnosti od nasilnog podizanja.

Vlačne opruge u vodilicama
Motor s prijenosom na osovinu

Planiranje prostora za ugradnju

Budući se ovaj tip vrata uvijek bira za prostorno ograničene garaže, ili one s preprekama poput vrata ili ormara u prostoru, uska konstrukcija od velike je važnosti. Za smjestiti rolo vrata unutar garaže bočno će trebati samo 10 cm s svake strane. U tih deset centimetara stati će motor, upravljanje i vodilica. Vlačne opruge u vodilicama koje služe za podizanje i spuštanje vrata, genijalno su rješenje kojim čuvamo dugotrajnost motora. Još jedna zgodna prednost ovih vrata je praktična ugradnja. Mogu se postavljati iza otvora i u otvor, iza ili bez nadvoja jer je konstrukcija samonosiva. Detaljne informacije o potrebnom prostoru za ugradnju pronađite u prospektu Hörmann rolo vrata, ili potražite najbliže prodajno mjesto.

hrCroatian